torsdag 4 juli 2013

Garmin Forerunner 310XT

Min Garmin Forerunner 310XT har hängt med mig på armen i snart ett år nu. Jag fick den i present av maken inför Stockholm halvmarathon 2012 - han tyckte synd om mig då min gamla gått sönder. Det är riktigt kul att följa fart och distans och se sina förbättringar, men den är tydligen betydligt smartare än så. 

Idag stod det korta intervaller på schemat 12x150 meter plus uppvärmning och nedvarvning. För första gången testade jag att programmera in passet i förväg i klockan, mycket smidigt och skönt att slippa hålla koll på klockan. Det tog ett litet tag innan jag kom in i det och fattade vad alla *piiip* betydde, men det här ska jag absolut testa igen!

Och passet då? Jo tack, det gick helt ok lite småseg och stel efter jympan igår men jag lyckades hålla hyfsat jämt tempo genom alla intervallerna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar