tisdag 16 juli 2013

Det behöver inte vara så svårt!

Intervaller på schemat idag! Sprang den lite längre vägen till Slottsskogen som uppvärmning, körde fartlek mellan lyktstolparna, tog i lite extra i uppförsbackarna, ett snabbt varv runt stora dammen och sedan lugn nedvarvning på väg tillbaka. Varvade gå- och joggvila, det som kändes bäst för tillfället. Svårare än så var det inte att få ihop 8 kilometer idag. Om jag blev lite snabbare? Kanske....eller jo, så klart jag blev!

En lite kul grej hände när jag var på väg uppför säldammsbacken (alla som sprungit varvet vet vilken jag menar) - råkade komma strax efter det där lilla sightseeing-tåget som körde långsamt uppför. Jag sprang inte riktigt lika långsamt och kom helt plötsligt upp jämsides med tåget, hade nog hunnit förbi om det inte ökat farten. Det måste sett lite kul ut men som tur var tittade de flesta på sälarna, plötsligt hör jag dock hur ett litet barn vrålar: "Kolla, hon springer för att hinna med tåget!" Bra att träna på det också, man vet aldrig när man behöver springa till spårvagnen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar