onsdag 3 juli 2013

Som en blöt fläck!

Idag fick jag användning för det där friskiskortet som kostar pengar varje månad men som ytterst sällan lämnar plånboken. Jag veeeet att det är slösigt men jag vill ha kvar det och tränar det gör jag ju i alla fall så jag har inte jättedåligt samvete!

Hursomhelst...egentligen hade jag tänkt gå på utomhuspasset i Trädgårdsföreningen men regnet satte stopp för det, istället fick det bli vanlig medeljympa inomhus. Jympa är fantastiskt, män och kvinnor, unga och gamla, stora och små, nybörjare och vältränade - alla är med utifrån sina förutsättningar. Det här kan vara äkta träningsglädje!

Men ok jag ska erkänna, jag tänkte nog att det här skulle bli ganska soft. Ett bonuspass mest för att det är kul. Men jag hade fel, det var stentufft. Redan efter 10 minuter var pulsen uppe och svetten rann. Var jag än stod bildades det en liten pöl av svett och jag började oroa mig för att någon liten tant eller farbror skulle halka. Men det gick bra, alla överlevde och gick ut lite tröttare, lite mer svettiga och väldigt mycket gladare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar