onsdag 10 juli 2013

Gå ut hårt och öka...eller?

I min iver att bli en snabbare och starkare löpare är jag rädd för att jag gått ut lite väl hårt. Igår laddade jag upp med Liseberg och hamburgare inför ett snabbt pass på 6 kilometer. Tanken var egentligen att jag skulle öka tempot för varje kilometer, men det var skitsvårt. Hursomhelst, rätt så tufft blev det i alla fall och benen kändes tunga och slitna.

När jag började närma mig "målet" började det helt plötsligt göra ont i höften. Det var inte så att någonting hände, jag sträckte mig inte eller gjorde någon annan konstig rörelse, utan det liksom bara smög sig på. Men eftersom jag inte hade så långt kvar fortsatte jag att springa, dumt kanske för resten av kvällen var jag jättestel och så fort jag skulle ställa mig upp gjorde det ont i höften. 

Jag avskyr att ha ont och vara sjuk, att bli tvingad till att vila. Men nu verkar det inte vara så farligt med den där höften, kände av den lite när jag vakande i morse men idag här jag mest varit träningsvärk-stel. Tänkte dock att jag skulle försöka lära av mina misstag och revidera veckans träningsplan och försöka ta det lite lite lugnare. Ska försöka provspringa en lugn runda i morgon, gör det ont då får jag kanske testa cykling eller simning och gå och kolla upp det. Det ordnar sig nog! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar