onsdag 17 juli 2013

Upp på tå nu!!!

Hur mycket har jag inte tränat på detta? Hur många utmaningar har jag inte gett mig in i? Hur många träningsappar har jag inte laddat ner? Allt för att bli bättre på...

Armhävningar

Jag ljuger inte nu, jag är värdelös på att göra armhävningar. Kan typ göra...en halv. Om vi pratar riktiga, får jag stå på knäna gör säkert 100, eller kanske inte men bra många fler i alla fall. När SysterYster var här sa hon till mig att strunta i att göra dem på knäna, hon har såklart rätt - om jag gör armhävningar på knäna blir jag bra på att göra...armhävningar på knäna. Man måste träna på det man vill bli bra på. Så nu tränar jag, som sjutton! Fast besluten att innan semestern är slut ska jag kunna göra riktiga armhävningar...på tårna!

Min strategi är att använda den där bollen när jag tränar, då får jag med det som är min svaghet mer än själva armarna nämligen magen och ryggen. Igår försökte jag på riktigt, utan bollen, jag är inte riktigt där ännu men det kändes faktiskt lite bättre.

Hur många fixar jag innan semestern är slut? Häng med så får ni se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att just du hittat min blogg, tack för din kommentar